Bye summer, hello school

31-08-2018

31 augustus, de officiële laatste dag van de grote vakantie in België. 

Oh wat wordt ik doorheen de jaren steeds maar meer en meer weemoedig op deze dag. Ieder jaar gaat mijn kleine ventje een schooljaar hoger en maandag start hij in het eerste leerjaar. Tussen ons gezegd en gezwegen heb ik er echter totaal GEEN zin in! Gelukkig hij des te meer.... 


Ik ben geen gestructureerde mama. Ik haat de wekker, ik kan erg slecht uit bed en ben een heldin in te laat komen. Het ideale droomscenario voor de ochtendspits is dit dus totaal niet. Oh jawel hoor, duizend keer nam ik mezelf voor om de avond ervoor reeds hun kledij gereed te leggen, de boekentassen te maken en een kwartiertje eerder op te staan om zelf rustig een slok koffie te kunnen drinken vooraleer hij koud is. Toch slaagde ik er reeds duizendenéén maal in om geen enkele voorbereiding te treffen... (Zei ik al dat ik erg ongestructureerd was??)

Ik weet dan nu dus ook al met zekerheid dat ik vanaf maandag ga vloeken op mezelf. Thuis komen na een nacht werken, het ontbijt regelen, de kinderen aankleden en wegbrengen. Het klinkt zo simpel allemaal maar toch slaag ik er niet in om dit op een bekwame, liefdevolle manier te volbrengen. Als iemand DE tip heeft vraag ik dan ook vriendelijk doch kordaat om deze zo spoedig mogelijk (liefst voor maandag!) door te sturen! Mijn kinderen zullen je dankbaar zijn!! 


31 augustus... 

Ik herbekijk de vakantiefoto's. ik droom weg en stiekem wou ik dat we de klok terug konden draaien naar 1 juli. Waar school even ver weg leek, waar genieten van elkaar op de voorgrond stond. Nu gaan we weer racen tegen de klok! Voor school, maar ook na school! Het huiswerk tussen het eten en de voetbaltraining doordoen, de kids gewassen in bed krijgen op een schappelijk uur...  Ik weet niet hoe ik het ga bol werken allemaal dus ik heb een heel voorraadje koffie ingevoerd, want er is niets wat koffie niet aankan :-)   

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin