De #bexiesbucketlist continues.

26-11-2018

Enige weken geleden heb ik via hier en Instagram jullie ideetjes gevraagd om onze 'familybucketlist' aan te vullen. Heel wat reacties kwamen binnen via berichtjes en ik heb ze allemaal mooi achteraan in mijn klassieke papieren agenda genoteerd. 

Toevallig kwam ik gisteren echter op een geweldige app uit genaamd "PARC app"

 Het leek alsof mijn gebeden verhoord werden en iemand had uitgevonden waar ik nood aan had! Een app speciaal voor ouders, met name drukke ouders of inspiratieloze ouders... PARC app deed de zon aan de hemel verschijnen . Deze gratis (ook zeer belangrijk!!) app is een sociaal netwerk dat ouders helpt om de agenda van hun kinderen bij te houden en te delen met andere ouders, bundelt duizenden kindvriendelijke adresjes in Europa waar je leuke dingen kan doen, kan overnachten, kan eten en drinken of kan shoppen met je kids! Gedaan met uren Dr Google uit te pluizen wat men kan gaan doen op vakantie met de kids of je Instagramstories te vullen met vragen naar ideetjes van plaatselijke inwoners. 

Ik kon mijn enthousiasme niet verbergen en heb 's avonds op het werk quasi onmiddellijk mijn collega-mama's allemaal ingelicht om deze app asap te installeren en ons eigen kleine netwerkje te starten. Ik was eigenlijk best wel verbaasd hoeveel dingen er in de straal van zo'n 50km liggen die ik geeneens kende. Je kan dus wel stellen dat onze #bexiesbucketlist beduidend langer is geworden.  De enige goede raad die ik jullie dus kan meegeven is DOWNLOADEN! :-)

(En niet om te pushen maar je kan het gelijk nu al doen via deze link! https://www.parcapp.be )

En omdat ik zo enthousiast was ben ik gelijk vandaag reeds gestart. Miro was naar school en Dries nog werken. Het was grijs miezerig weer en Lona en ik hadden eigenlijk zin om even lekker ingeduffeld buiten rond te wandelen met onze neus in de wolken want dat was al meer dan een week geleden door haar ziekehuisopname. Wie ons reeds een beetje kent weet dat we al snel in het bos belanden. Dat was nu dus ook niet anders, hoewel het deze keer niet geheel bos bos was... 

De app leert ons het volgende over BOKRIJK: 

In vogelvlucht is Bokrijk slechts een dikke kilometer van mijn ouderlijk huis af. Lona werd dus in de buggy gezet daar we maar een anderhalf uurtje de tijd hadden voor de school uit was en we gingen dus even iets in de verf zetten. Een plaats die in mijn ogen veel meer aandacht nodig heeft dan één regeltje onderaan de tekst dat ons verteld "fietsend door het water" ... 

Fietsen door het Water is volgens TIME Magazine één van de 100 meest geweldige plekjes ter wereld en als enigste Belgische plaats vernoemd! Het populaire fietspad won al awards in Australië én Amerika. Dus ondanks dat het weer geen perfecte foto's toeliet zijn we er toch naar toe gewandeld om jullie een idee te geven van wat een mooie stukje Limburg dit eigenlijk wel is. Wanneer je dus Bokrijk bezoekt (want de openlucht speeltuin en/of het openluchtmuseum zijn ook echt de moeite!!) wandel je best beslist ook eens via dit stukje pracht en praal gelegen an knooppunt 91 van het fietsenroutenetwerk.

Maar let wel op; de aanwezige zwanen zijn allesbehalve lief en hebben reeds meermaals bloedende wangen veroorzaakt. Houdt de kinderen dus op afstand!! 

Tot slot zijn er van 26 december tot en met 30 december en van 4 januari tot en met 6 januari de jaarlijkse winteravonden. Meer info vind je op www.bokrijk.be maar ze kunnen zomaar de perfecte afsluiter zijn van een geweldige dag. 

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin