Fulltime kolven

10-07-2017

11 april...

De 2de maal in mijn leven dat slechts één enkele gebeurtenis mijn hele oude vertrouwde leventje zou omgooien. Zo klein en zo groots ... En oh zo vol zorgen!

Zoals het merendeel onder jullie wel weten is onze Lona geboren met een aangeboren afwijking, een "hernia diafragmatica" zoals de diagnose luidt.

Op voorhand werd steeds gesuggereerd dat het voor haar beter zou zijn dat ze moedermelk kreeg ipv kunstvoeding. Gelukkig was ik helemaal akkoord want ook onder 'normale' omstandigheden was ik al van plan borstvoeding te geven.

Daags na de bevalling kreeg ik de dubbele Medela ter beschikking in het ziekenhuis en begon ik vol goede moed.... Na een half uur kwam de vroedvrouw kijken en toen ik volledig verontwaardigd zei dat het geeneens 5cc was en we het beter konden wegkappen sloeg ze alle kleuren uit. Dit was immers "kostbaar vloeibaar goud" volgens haar ....

Dagen passeerde en mijn productie ging goed mee omhoog, te goed!

Zo goed zelfs dat iedereen dacht dat 'het melkmeisje' de hele neonatologie van melk ging voorzien. Het duurde dus ook niet lang eer ik de maximale opslagcapaciteit van de diepvries bereikt had.

Weken later volgde het moment suprême; Lona mocht aan de borst drinken! Ik zag allerlei mooie borstvoedingsfoto's voor mijn geest van dit lief en teder moment... Nou... Niks was minder waar!! Onderstaande afbeelding heeft geen verdere uitleg nodig om het moment haarfijn uit te leggen :-) :-)


Langzaam maar zeker lukt het haar om zelfstandig zo'n 100cc per dag te drinken. Helaas kwamen toen de complicaties optreden van allerhande medische handelingen en is het drinken weer even stop gezet.

Gelukkig laat mijn goede vriend mijnheer Kolf me niet in de steek en krijgt onze geweldige dochter via hem nog steeds volledig mijn melk, met liefde gemaakt ! (Dat smaakt! erachter zetten zou wat sarcastisch zijn ...)

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin