Kamperen in eigen tuin!

03-06-2019

Een verlengd weekend en tropische temperaturen. 

De ideale mix om erop uit te trekken dacht ik en de zee riep me alvast. 

Nou, de geldbeurzen van de uitbaters ook want al heel snel bleek dat 3 dagen logeren aan de kust me ineens tot 3 maal zoveel zou kosten als anders (en quasi evenveel in sommige accommodaties als 2 weken kamperen in het hoogseizoen me kost!) 

Dat dit hem niet ging worden was al snel duidelijk want eerlijk is eerlijk, deze bedragen geef ik niet aan enkele dagen weg. Dus ik ging op zoek naar een andere oplossing en al snel kwam het idee om te logeren in eigen tuin. 

We hebben het geluk dat we een caravan hebben en een grote tuin dus de belangrijkste ingrediënten waren reeds aanwezig! Met hulp van manlief en mijn papa werd de caravan helemaal naar achter in de tuin verplaats en daar opgezet. Zoveel mogelijk buitenspeelgoed erbij en klaar is kees, het weekendje weg in eigen tuin kon beginnen. 

De kids gaven de camping een zeer originele naam (ahum) en zo geschiedde... Vrijdagavond werd Camping Bex officieel geopend met frietjes van de frituur, zoals het hoort :-)

CAMPINGREGELS

Er waren weinig regels op de camping, maar de grootste was toch wel GEEN iPads en andere schermpjes. Een weekendje afkicken en echt genieten van de leuke dingen des levens. Raar maar waar kwam hier totaal geen commentaar op en was het ok. 

Zo gezegd zo gedaan, schermpjes werden vervangen door petanqueballen en soort van tennisraketjes. Zwemkledij was een standaard outfit en de zonnecréme was continue binnen handbereik. HEERLIJKHEID zo.... 

Miro en Lona amuseerden zich mateloos! De glijbaan werd in het zwembadje gezet en duizendmaal vlogen ze ervan af. De zandbak werd volledig getest en goedgekeurd. Uren voetbalplezier volgde. 

De dag vloog om en zaterdag sloten we af met een heerlijke barbecue. Vakantiegevoel alom!! Zeker wanneer we met zijn alle slapen in onze heerlijke caravan, lekker fris :-)


Kamperen zonder echt zwemmen bestaat natuurlijk niet in onze ogen. Ik wou al enige tijd eens wat doen wat vroeger heel normaal was maar denkelijk nu niet meer mag zonder GAS boete... 

WILDZWEMMEN

Dus we trokken onze stoute schoenen aan (of eerder uit) en namen een verkoelende duik in een prachtige vijver in een geweldig natuurgebied.... Het water was er vrij ondiep, lekker warm en samen met ons hadden nog andere mensen ook dit idee. We waren verre van alleen en het was stiekem toch best wel speciaal om te zwemmen tussen honden, 2 paarden, eenden en ganzen. 

Of het een geslaagd weekendje was moet ik je denkelijk niet vertellen.

Zeker en vast een aanrader om zelf ook eens te doen met de kinderen want de laatste vraag die ik kreeg van Miro was of we dit ieder weekend konden doen....    Er bestaan ook zoveel activiteiten om te doen dat ieder weekendje in de tuin net wat anders kan verlopen dus ja, ik denk dat we dit vaker gaan doen! 


Liefs, 

Saar 


Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin