Sinterklaastips 2020

25-10-2020

Hoe raar de tijden dankzij het hele Covid19 gedoe momenteel ook mogen zijn; Er bestaan nog steeds zekerheden in het leven! Eentje ervan is en blijft uiteraard Sinterklaas!
Het kinderfeest gaat -uiteraard- door, doch zijnde het allicht met een coronaproof sausje. 

 
Ook al kent Miro het grote geheim; zijn zus is er nog steevast van overtuigd dat de oude man en zijn gehele entourage door weer en wind met een paard over het dak lopen en via de schoorsteen naar binnen sluipen. Dat wij überhaupt geeneens een schoorsteen hebben wordt door 'madam ik weet alles altijd beter' dan weer totaal niet in vraag gesteld....!
Maar goed, hoe de oude man binnen geraakt zal haar worst wezen als hij maar cadeautjes brengt is alles prima. Maar ja, wat moet die brave man blijven uit zijn mijter toveren wetende dat het hele huis al gevuld is met een overdaad aan speelgoed?
 Met plezier geef ik enkele tips!

Begin met het begin: De kast uitrommelen !

Ah ja, want de Sint kan helemaal niets brengen als er geen plek in de kast is dus we sorteren eerst wat ze nog graag willen houden en wat ze graag een tweede (of derde) leven willen geven. Begin tijdig want het neemt wel enige tijd in beslag en natuurlijk moet je ook rekening houden met de nodige bedenkdagen :-)

Maken van lijstjes. 

Wanneer er dan plaats gemaakt is mogen ze nadenken hoe dit weer te vullen. Op een regenachtige namiddag is er niets zo leuk als de sinterklaasboekjes aan te vallen met een schaar en lijm. Lekker ouderwets hé, niets is echter minder waar. Na het nodige knip en plakwerk (motoriek, weet je wel!) is het tijd om digitaal te gaan. Miro tovert in no time de brief om in een digitale kadolijst dewelke gelijk ook wordt doorgestuurd naar de grootouders en m/peters. Uiterst handig want de aangekochte dingen zijn doorstreept, ze hebben een ruime keuze naar eigen budget en kunnen het rechtstreeks online in een winkel naar keuze aankopen. Geheel Covid-veilig op koopjesjacht!

De vraag is natuurlijk wat er op de lijstjes staat...

Vergeet de fabel dat ik uit verschillende categorie wat verwacht want aangezien de kerstman andere dingen dan speelgoed brengt zal de lijst volledig gevuld zijn met speelgoed, speelgoed en speelgoed. Tot zover de illusie dat er ook een leuke trui of zo bijzit... (het koste me jaren om dit te aanvaarden maar ik heb het opgegeven. MAAR; moet ik bekennen dat ik het tijdens hun jongste jaren heel erg sober hield qua cadeautjes. Ik kocht slechts een prulletje en heb steevast een centje bij gezet op hun spaarrekening. Over 20 jaar zijn ze de Sint en de Paashaas hier dankbaar voor denk ik maar).

De fijne "prul" blijft hier veruit de topfavoriet. Lego, Playmobil en LOL surprise zal dus veelvuldig passeren. Hoewel, Ik corrigeer mezelf even; ik denk dat hun idee is dat wanneer ze de gehele Lego Ninjago collectie op de lijst zetten ze deze ook volledig gaan krijgen. NOT !!! 

Lona heeft een uitgebreide fantasie en gaat verder voornamelijk voor de meisjes dingen; Babyborn en andere poppen, slijm met glitters wat je maanden later nog terug vind en make up poppen zijn een erg hot item. Kort om, rollenspellen alom en dat kan soms best confronterend zijn.
Miro daarentegen is een eeuwige denker. Smartgames spelletjes, 3D puzzels en GraviTrax vullen naast de standaard voetbaltenues dus ook het merendeel van zijn lijst.

Tot slot zijn er ook enkele spelletjes. Zo vraagt Miro 3 verschillende Monopoly edities (hij kan maar proberen zal ie denken!) en tref ik met Lona meer wat knutselspelletjes a la dessineo ed.

Extra leuke weetjes om er een nog groter feest van te maken! 

Pinterest staat ook nog vol met te gekke knutselideetjes maar zoals geweten ben ik niet zo'n knutselmie dus ik laat de speurtocht geheel aan jullie over! In het verleden heb ik wel eens een aftelkalender naar pakjesavond gemaakt maar daar is het ook wel bij gebleven (en dat is maar best ook...)
Naar jaarlijkse traditie gaan we wel naar de Sinterklaasfilm kijken in de bioscoop, al zal het dit jaar zonder popcorn zijn (krijgen mama's eigenlijk een roe in hun schoen als ze  chips binnen smokkelen??)

Ik mag dan geen knutselmie zijn maar een echte speurder ben ik wel. Zo kwam ik nog enkele leuke dingen tegen op het wereldwijde web. Denk maar aan een Sinterklaaskookboek maar nog leuker is er misschien zelf eentje te maken voor alle 'feestdagen'. Zodoende heb je gelijk een heel jaar plezier! 'Plezier gegarandeerd' dacht ook bedenker van sint.nl bij het opmaken van de website denk ik. Zeker de moeite waard om eens een kijkje te nemen. 


Waar ik jullie tot slot ook nog zeker even op wil attenderen is een gevalletje safe the best for last!
Allicht zijn ze jullie welbekend maar de favoriete boekjes en karaktertjes tussen november en februari (ja, je leest het goed en het is geen typefout!!) zijn toch echt wel de spiekpietjes!!!
Neem zeker eens hier een kijkje voor te gekke kleurplaten! Plezier verzekerd.


Veel succes moedertjes en dat we hele brave kinderen moge hebben. Niet enkel 4 weken voorafgaande begin december maar liefst een heel jaar rond!

Liefs van Saar 

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin