Sinterklaastips

29-11-2018

Regelmatig zie ik weer DE vraag passeren...

Een vraag die iedere ouder zich op een bepaald moment in zijn/haar leven wel afvraagt. Waarover we lang kunnen brainstormen of zelfs over zitten (liggen) te piekeren. Waar we onze slaap voor kunnen laten (want wij jonge ouders kunnen deze nogal snel laten heb ik de indruk ondanks onze wallen tot onder onze knieƫn met momenten). Kortom een ware hersenbreker met momenten.

WELKE IDEEEN OF TIPS HEBBEN JULLIE VOOR OP DE KADOLIJSTJES

Deze enkele woordjes zorgen dus voor alle bovenstaande 'problemen'.

Naarmate de kinderen ouder worden is het natuurlijk gemakkelijker daar ze doelbewust zelf op zoek gaan naar een voor hun gevoel passende cadeau. Dat ze dan liefst driekwart van de speelgoedwinkel lijken te willen laten ze schaamteloos naast hun liggen en ongegeneerd vragen ze bovenop de grootste doos liefst nog een uitbreidingsset erbij.

Want zo zijn ze natuurlijk op hun best, alles of niets :-)

Nu heb ik ze dit jaar gevraagd wat ze echt heel erg graag willen hebben en deze lijst hebben we online gezet via www.kadolijst.nl . Ideaal daar je hem kan mailen naar anderen en dat de kopers zelf kiezen waar ze het artikel kunnen kopen. Maar ook omdat hij snel kan aangepast worden als ze toch weer eens van gedachten veranderen... Door de beveiliging met een wachtwoord is het relatief veilig en de koper kan afstrepen wat hij heeft gekocht, zonder dat de krijger ziet wie dit heeft afgestreept en het zodoende alsnog een leuke verrassing blijft wie wat kocht maar je toch geen dingen dubbel krijgt.

Onze Lona is 2.5 jaar. Niet bepaald heel gemakkelijk daar ze er wat tussenin zit maar toch hebben we (al zeg ik het zelf) een leuke lijst opgesteld. Ik heb rekening gehouden dat er wat variatie inzit en een mooie balans tussen creativiteit en educativiteit. Maar omdat een kind ook een kind mag zijn en ook gewoon eens mag spelen zonder er wijzer van te worden is niet alles even pedagogisch verantwoord (en dan doel ik veeleer op Miro's zelfgemaakte lijst)

1. PLAYMOBIL 123.

Baby-playmobil zoals Miro het noemt maar Lona is er zot op. Vooral de meeneemversies zoals de ark van Noach en het schip vallen uitermate in de smaak. Hoewel de dierentuin ook met de regelmaat van de klok wordt bovengehaald dus op haar lijstje staan dan ook verschillende artikelen uit deze collectie.

2. SMARTMAX

De klassieke versie heeft Miro reeds ooit gehad en we hebben nu een uitbreiding in dierenvorm gevraagd daar hier ook zeer vaak mee gespeeld wordt. Het magnetische aspect van deze staafjes, bollen ed zorgen gegarandeerd weer voor uren speelplezier.

3. PEPPA PIG "duplo"

In het ziekenhuis kreeg ze reeds de school. Niet gemakkelijk in elkaar te zetten maar eens dit achter de rug is ook een voltreffer. Peppa en George zijn de lievelingsfiguren en kunnen nu naar school maar op de lijst staan ook de camper en het woonhuis.

4. Jumbo Color Dessineo

Ik zag deze passeren bij een aantal collega mamabloggers die hem hadden gekregen om uit te testen en hij leek me ook echt wel leuk. Mede omdat hier erg graag gekleurd maar vooral geverfd wordt lijkt het me dat ook deze een schot in de roos kan worden.

5. K3

Uiteraard brengen deze 3 sympathieke heldinnen net nu een nieuwe cd uit... Omdat mijn auto niet bepaald hip is kan ik mijn GSM niet verbinden met de autoradio waardoor ik  Spotify niet kan afspelen. Dan maar samen met de dvd van de lovecruise maar op de lijst en we zien wel of de Sint hem al dan niet koopt. Het kleedje komt alvast wel daar ze eindelijk in een maatje 92 aangekomen is! 

6. SES badspeelgoed

Kleuren in bad, soep in bad, ... SES heeft het allemaal en ze gebruiken het keer op keer opnieuw. Het badwater heeft reeds iedere kleur gehad en meerdere gerechten zijn gekookt. Nu is het dus tijd voor de kleurtjes zodat ze hun bad in een heus restaurant kunnen pimpen.
PS. Glibbi heeft ook wat heel erg leuks; een geheim brouwsel wat je badwater doet veranderen in groen slijm ... De megatopper hier!!!

7. VISJES VANGEN

Gewoon, omdat ze eendjes vangen erg leuk vind op de kermis.

8. HEKTIK ARMBANDJES

Omdat Lona een meisje is en zot was van haar ziekenhuisarmbandje... maar ook omdat HEKTIK een leuk merk is en deze armbandjes in kinderformaat heeft en ik de panda en het bijtje gewoon stiekem zelf leuk vind.

9. WONDERPEN 'Op de boerderij'

Nostalgie brengt ons terug naar een rood en blauw kabeltje dat een lichtje liet branden als je links en recht het juiste met elkaar verbonden had. Dit is een update versie met een pen wat lawaai gaat maken als het juist is. Tevens verkrijgbaar in de Bumba versie al vrees ik dat deze minder budgetvriendelijk is dat de boerderijvariant. 


Miro's lijst daarentegen is van een heel ander kaliber.  Waar Lona en ik ze een beetje samen hebben opgesteld (lees dus vooral ik!) heeft Miro het veeleer zelf gedaan. Als bijna 7 jarige leverde dit het volgende op: 

1. FIFA 19

Oh help... Sinds hij in juli is gestart met voetballen staat zo goed als alles in het teken van voetbal in zijn wereld. Tot een half jaar geleden kende hij er niets van en ondertussen lijkt hij bijna een pro. 

2. VOETBALGOAL, KEEPERSHANDSCHOENEN, TRAININGSBLOKKEN,... 

Zoals ik zei dus... VOETBAL alom.

3. BEYBLADE

Ooit gehoord van de BURST EVOLUTION? Ik niet, maar zowel het starters pack, de switchstrike set als de Xcalius set staan op de lijst... 

4. CLOWN MAGIC PUZZEL

Eerlijk gezegd zie ik hem hier weinig mee doen maar soit, hij vond dat het op zijn lijst thuis hoort :-)

5. DRONE

Want sinds zijn knuffeldoekje (Leonke genaamd) een officieel vliegbrevet heeft gehaald deze zomer mist Leonke het vliegen. Als goede eigenaar heeft hij deze dus besteld om zijn Leonke weer in hogere sferen te laten vertoeven. 

6. KIDIZOOM ACTIONCAM

Dank je wel reclame. Hij zag het en was er wild van. Voor op de drone, op zijn stuur van de fiets of tijdens het zwemmen en voetballen. Hij is al weken aan het bedenken welke foto's hij ermee wil gaan maken. En vooral belangrijk hierin is dat hij achter de camera staat want mijn camera haat hij voornamelijk :-)

7.  NACHTWACHT

Het monstermakerboek,  de gezelschapsspelen en een verkleedpak staan allemaal te pronken op zijn lijst. Hij is sinds kort uit de ROX fase en moeiteloos hierin over gerold. 

8. MUSIC GITAAR

Nee nee nee... Ik vind dit echt geen goed idee maar ik had hem dus zelf de keuze gelaten en heb dus er maar weinig tegen in te brengen. Ik hoop, uit de grond van mijn hart dat niemand ze koopt !!! 


Uiteraard gaat Sinterklaas niet alles brengen! Het leuke is dat deze lijst eventueel ook nog kan dienen als kerstlijstje of dat het vooral gaat om leren dat ze niet alles kunnen hebben. Want dat idee hebben ze namelijk nog wel eens. 

Hopelijk staan er ook voor jullie leuke ideetjes op maar dit is vooral hetgeen ze hier erg graag willen. Nu ja, buiten onze tripjes en daguitstapjes natuurlijk want ook daar houden ze verschrikkelijk veel van.


Liefs, 

Saarie

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin