Tips voor het organiseren van een lentefeest

25-05-2019

Hoe organiseer je een lentefeest?

Heel erg simpel; niet zoals ik het deed!!

Natuurlijk wist ik de datum al ruim een jaar doch begon ik geheel in Saarstyle weer pas lastminute voorbij in actie te schieten. De adrenaline van de deadline, de hete adem van de tijd... Ja, ik denk dat ik deze nodig heb wil ik op mijn best functioneren.

Een lentefeest anno 2019 is blijkbaar een synoniem voor de eerste communie.

Daar was ik me tot voor kort dus totaal niet van bewust!
In mijn wereldje gingen we een weekendje weg met zijn viertjes et voila, c'est tout!
Nou mooi niet dus.
Miro's school hield een viering op zaterdagvoormiddag voorafgegaan met een heerlijk ontbijt en afgerond met een sfeervolle receptie. De whatsappgroep van de lentefeestouders stond dan ook roodgloeiend met voorstellen, opdrachten en ideetjes.
Feestplanningen en fotolocaties werden besproken aan de schoolpoort en ook Miro zelf kwam met de gekste ideeën thuis. Onhaalbaar maar het toonde wel aan hoezeer het leeft op school.

Dus mijn gedachten namen weer eens een loopje met me... Kan ik het ten opzichte van hem maken om geen feest te geven en te kiezen voor een relaxt weekendje weg? Wil hij überhaupt zelf een feest ?
Ik besloot met hem en zijn wensen aan de tafel te gaan zitten en een wishlist en to do lijst op te stellen.

LOCATIE

Kies je voor een feestzaal of vier je het gewoon thuis? Hoe groots wil je het aanpakken en welk bedrag wil je eraan besteden?
Allemaal vragen die je best ASAP kan beantwoorden want ik deze periode zijn zalen en springkastelen ed nogal gegeerd dus de kans is heel groot dat er al iemand je voor was.

KLEDIJ

Miro en ik waren het quasi onmiddellijk eens over het feit dat hij geen al te geklede stukken wou en ik ging vooral richting de duurzaamheid (lees afdraagbaar!). Een simpel hemd met een mooie geklede broek werd het, geheel door hemzelf gekozen. En of dat hij een goede smaak heeft; hij koos zelfs Lona's outfit volledig zelfstandig!
TIP: Kijk in de gewone rekken in de winkel; de kledingstukken met het label "communiecollectie" hebben nogal last van grootheidswaanzin en kosten zowat het dubbele!

FOTOS en UITNODIGINGEN

Aangezien ik fan ben van gepersonaliseerde uitnodigingen wou ik eerst foto's laten maken die we dan konden verwerken in de uitnodiging. Miro wou doodgraag in het voetbalstadion van Standard Luik zijn foto's laten maken en zonder al te veel moeite heb ik dit ook geregeld gekregen. Enige nadeel was dat dit pas 3 weken voor zijn feest kon. Dan maar een iets andere uitnodiging dan ik voor ogen had maar wat uiteindelijk zeker zo mooi was! Flexibiliteit alom, al was het een ideetje gepikt van Pinterest #sorrynotsorry

ETEN

Dit was het grote struikelblok. Miro en ik waren het totaal oneens over wat we de gasten wouden voorschotelen. Hij bleef hangen in zijn voetbalthema en wou perse een frietbrak maar mijn flexibiliteit kent grenzen en die waren onderhand bereikt. Compromis werden gesloten en ik won deze battle! Het pastabuffet was een feit (en topper).

ZAAL- en TAFELDECORATIE

Aangezien mijn schoonouders enkele feestzalen runnen is dit voor ons een voor de hand liggende keuze dat we hiervan eentje gebruiken. Enige nadeel is dat de muren niet echt van een hip kleurtje voorzien zijn maar verder is het helemaal top. @RIENXELLIS blijkt echter een heer en meester (of dame en meesteres J) te zijn in het opvrolijken en versieren van kale zalen en in no time wist ze er wat leuks van te maken. Nogmaals bedankt hiervoor Jorien!
Omdat ik wel van wat kleur hou en ik met een hoop nog ongebruikte foto's zat besloot ik deze mee te verwerken in de decoratie. Lang leve de TAADAAZ communie/lentefeest lijn en spoedig was alles helemaal gepersonaliseerd en in thema.

BEDANKJES

Ik heb getwijfeld over de klassieke rechthoekige "dank je wel dat je erbij was" kaartjes te bestellen maar nee, daar kon ik echt mijn geld niet aan spenderen daar ik ze gewoonweg spuuglelijk vind. Het kaartje op zich is misschien best nog wel mooi maar al spoedig beland het ergens in een kast waar het hooguit eens om de 5 jaar een uurtje uit mag mits wat geluk.
Lang leve de Ikea en wat simpele stickertjes. Het toont misschien wat doopsuikerachtig maar zijn gasten gingen wel met wat voor op de kast naar buiten en niet met wat voor erin! Opdracht volbracht denk ik!
Vergeet ook geen extra cadeautje voor peter/meter (en grootouders). Hierin was ik echter totaal inspiratieloos en ik heb dan lekker clichématig een ingelijste en uitvergrote foto hiervoor gekozen. Totaal niet origineel nee, I know!

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin