Zeeland; altijd een goed idee!

25-02-2019

"Vrijdag 22 februari: facultatieve verlofdag". 

Het was rustig op mijn werk en ik was bezig aan mijn planning qua verlof en dergelijke toen ik deze zin zag! Ideaal momentje om even enkele dagen uit te waaien aan zee met de dikke sjaals en mutsen dacht ik nog en al snel boekte ik een klein maar fijn huisje voor ons drietjes. Manlief had nog enkele klusjes liggen die geduldig op hem aan het wachten waren en ik weet dat hij deze liever uitvoert als de kinderen er niet zijn (kwestie van door te kunnen werken gevalletje) dus ik ging voor een win win situatie...  

A Seal zeehondenopvang

De dag van het inchecken is altijd zo'n gedoe... Je mag pas namiddag je huisje binnen, de kids zijn zenuwachtig, de auto is tot aan de nok volgeladen met spullen die eruit willen enz enz. 

Om mezelf te behoeden van gezeur en gezaag (en een hoop frustratie door gebrek aan koffie onderweg ;-) ) had ik op voorhand reeds tickets gekocht voor A SEAL, een soort van zeehondenziekenhuis. Het is er niet groot en op zich ben je snel rond maar wat hadden ze een pret. Op interactieve manier hebben ze zoveel geleerd en ook voor mezelf was het zo nu en dan slikken. Ik ga in ieder geval vanaf nu meer bewust om met de dingen die ik koop en gebruik want eens je met eigen ogen ziet wat het kan aanrichten is het totaal niet meer zo een ver van mijn bed show! 

Het meest frappante van alles en wat ik echt niet wist is dat microbeads ervoor zorgen dat vissen en schelpdieren gewoon verhongeren omdat ze deze met plankton verwarren. En waar ik dacht dat fleece gerecycleerd was blijkt ook dit één van de schadelijkste dingen te zijn! In een portie mosselen zitten zo'n 50 tot 100 microplastic deeltjes door het wassen van fleece!!!  

Al mijn plannen vielen verder in het water! 

En dat is redelijk letterlijk te nemen. 

Wie me een beetje kent weet dat we vaker in Zeeland komen. Het blijft dan ook een kleine uitdaging om steeds weer nieuwe dingen te vinden. Via de parc app (wat een godsgeschenk die app!) had ik op voorhand reeds enkele leuke uitjes gezocht om te gaan doen. Zo stond het kabouterpad in Westerschouwen en de kaasboerderij in Mariekerke op mijn planning. Helaas dachten de kinderen er anders over door het mooie weer! 

Het werd dan maar 2 dagen zon zee en strand! Minstens even heerlijk! 

Het alternatieve programma bestond dan maar in de voormiddag uit een mooie wandeling en namiddag een bezoekje aan het strand. 

Ze genoten volop van hun vrijheid, het springen in het water (want dat ik 10x zei 'hun broek niet nat te maken' hadden ze uiteraard niet gehoord) en het bouwen van zandkastelen. Zonnebaden en kwallen spotten mochten uiteraard niet ontbreken!  

Het was een weekend waar we volop genoten van alle pracht van moeder natuur maar ook van elkaar. Papa wordt wel degelijk gemist hoor, maar het mindert de pret niet. Ik kreeg meerdere berichtjes via instagram over het feit dat ik alleen met de kindjes weg ging. Sommige mama's zeiden er even hard van te genieten als mij, anderen vonden het knap want zagen het als een hele uitdaging en nog eentje liet weten dat dit eigenlijk absoluut een no go was (geen idee of ze het op mij had omdat ik mijn man werkend achterliet of dat ze het gewoon zelf niet zag zitten want even later was ik haar kwijt in instagramwereld :-) )

Wel... Ik doe het vaker, alleen erop uit met hun. Weekendjes maar ook weken (waar papa dan in het weekend komt!) We leven in zo'n hectische gemeenschap en ook de kinderen van vandaag moeten al zoveel dat ik probeer het maximum uit hun vrije tijd te halen. Ik leerde het van mijn ouders, zij deden het ook reeds zo en het is een mooie traditie die ik mijn kinderen volop wil meegeven! Pure nostalgie en genot is Zeeland, al generaties lang dus! Ik ben het gewoon, zij zijn het gewoon. Iedereen gelukkig dus! 

Moet het nog gezegd worden dat het kortom een geweldig geslaagd weekendje was en dat ik zo terug zou spoelen naar vrijdag om opnieuw te vertrekken?  

Liefs, 

Saar 

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin